FN - nu ännu mer internationellt

New York 28 dagar kvar. Idag åt jag lunch i FN-skrapans matsal tillsammans med en kompis som praktiserar på den svenska FN-representationen. Den diplomatiska air jag förväntat mig hade förbytts av bricklunch men Osso buccon var god och serverades med potatismos och spenat med utsikt över East River, inte helt fel. När jag på väg därifrån skulle kolla min växel så upptäckte jag följande:



Jo visst är det en fem centare med porträtt av Storbritanniens Drottning Elisabeth II där bland dimes och quarters. Visserligen från de östkaribiska staterna, men ändå kan det bli internationellare än så. Jag ser en revitaliering av FN i antågande.

Ett annat tecken i tiden av mer negativ karaktär mötte mig när jag upptäckte att jag gick förbi Emigrant Savings Bank på 42:a gatan. Pengarna flyr men vart?


Läs även andra bloggares åsikter om , och

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0